Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Τρεφεται σωστα το μωρο μου?


Η διατροφη ειναι για ολους μας αναμφισβητητα ο ακρογωνιαιος λιθος για την καλη κατασταση της υγειας μας ειτε ειμαστε ενηλικες ειτε παιδια.Αλλωστε δεν εχει βγει τυχαια η φραση ''ειμαστε οτι τρωμε''.Καθως επειτα απο εκτεταμενες ερευνες που εχουν γινει απο εγκυρες επιστημονικες ομαδες  που μελετησαν την επιδραση της υγιεινης και σωστης διατροφης τοσο στην ψυχολογια των παιδιων οσο και στην κατασταση της υγειας τους,εχει  αποδειχτει  περιτρανα οτι εαν κανουμε μια ισοροπημενη διατροφη ειμαστε σε θεση να ελεγξουμε πολλες απο τις παθησεις που εχουν γινει μαστιγα τα τελευταια χρονια σε ανθρωπους ολων των ηλικιων καθως παρουσιαζεται ενα πολυ ανησυχητικο φαινομενο της αυξησης των ποσοστων σε πολυ μικρες ηλικες.
Οπως ειναι τα βρεφη,τα νηπια και τα παιδια τα οποια ολο και συχνοτερα στις μερες μας ερχονται αντιμετωπα με την παχυσαρκια,το παιδικο διαβητη και την χοληστερινη.Μαλιστα ειναι επιβεβαιωμενο και απο παιδιατρους και απο νεογνολογους-αναπτυξιολογους οτι εαν ενα βρεφος η ενα παιδι ειναι παχυσαρκο απο μια τοσο μικρη ηλικια τοτε μεγαλωνοντας και φτανοντας 30 χρονων ειναι σχεδον βεβαιο οτι θα ειναι ενας παχυσαρκος ενηλικας με λανθασμενες διατροφικες συνηθειες που θα αντιμετωπιζει και αλλες ασθενειες οι οποιες θα ειναι επακολουθες της παχυσαρκιας.
Για αυτο εμεις ως μαμαδες θα πρεπει να φροντισουμε να διδαξουμε στα παιδια μας την αξια και την χρησιμοτητα της υγιεινης και ισοροπημενης διατροφης ετσι ωστε να συμβαλουμε στην δημιουργια ενος μελλοντικα καλυτερου επιπεδου ζωης για τα παιδια μας.
Ξεκινωντας τον δρομο μας λοιπον προς την διδαχη ενος υγιεινου διατροφολογιου στα παιδια μας θα πρεπει ως μαμαδες και ως ανθρωποι να απαλλαγουμε απο το προτυπο της ελληνιδας μανας η οποια μας ερχεται στο μυαλο ως μια μανα η οποια δινει παραπανω ποσοτητες φαγητου στα παιδια της απο οση πραγματικα χρειαζονται και εχουν αναγκη,γιατι στην χωρα μας κακα τα ψεματα ετσι μας εχουν μεγαλωσει απο γενια σε γενια και μας εχουν περασει την αντιληψη οτι καλο φαγητο ειναι το πολυ φαγητο κατι που φυσικα ειναι λαθος.
Καλο φαγητο ειναι το ποιοτικο φαγητο που δεν μας παρεχει κενες θερμιδες δηλαδη θερμιδες χωρις καθολου θρεπτικο περιεχομενο αλλα που μας παρεχει ολα αυτα τα θρεπτικα συστατικα που ειναι τοσο απαραιτητα για την ευρυθμη λειτουργια του οργανισμου μας.
Για αυτο και επειδη εμεις ως μοντερνες και συγχρονες μαμαδες ενημερωνομαστε για τα τελευταια επιστημονικα νεα τοσο γενικα οσο και γυρω απο τον χωρο της υγιεινης διατροφης των παιδιων μας δεν θα πρεπει να αφηνουμε κανεναν τριτο να εμπλεκεται με την διατροφη των παιδιων μας θα πρεπει εμεις ως μαμαδες να επιμελουμαστε την διατροφη τους.
Και αυτο το λεω γιατι τα τελευταια χρονια εξαιτιας και των οικονομικων συνθηκων εμεις οι μαμαδες ολοενα και περισσοτερες αναγκαζομαστε να εργαζομαστε για να μπορεσουμε να ανταπεξελθουμε στα οικογενειακα εξοδα και ετσι αφηνουμε τα παιδια μας συνηθως στις γιαγιαδες να τα κρατανε τις ωρες που εμεις δουλευουμε κατι ομως που κανει πολυ κακο στην διατροφη των παιδιων μας καθως οι γιαγιαδες ως μεγαλυτερες σε ηλικια και ως παλαιοτερες μαμαδες εχουν διαφορετικες αντιληψεις απο τις σημερινες μαμαδες ως προς τις διατροφικες συνηθειες των παιδιων συν το γεγονος οτι πλεον στην ηλικια που βρισκονται οι περισσοτερες απο αυτες δεν φροντιζουν να ενημερωνονται για τα τελευταια επιστημονικα νεα.
Ετσι καθως εμεις ειμαστε αμεριμνες στην δουλεια σιγουρες οτι το παιδακι μας περναει καλα γιατι ειναι με δικους μας ανθρωπους και σιγουρες οτι το φροντιζουν δεν γνωριζουμε οτι στο σπιτι οι γιαγιαδες το προμηθευουν με ενα σωρο διατροφικες βομβες οπως ειναι τα κεικ,τα κουλουρακια,οι καραμελες,οι σοκολατες και ολα αυτα τα ανθυγιεινα τροφιμα που περιεχουν πολλες αχρηστες θερμιδες και μια πληθωρα απο σακχαρα.
Για αυτο θα πρεπει να ξεκαθαρισουμε εξαρχης στις γιαγιαδες η σε οποιοδηποτε αλλο ατομο κραταει το παιδι μας τις ωρες που εμεις εργαζομαστε οτι το ευχαριστουμε παρα πολυ για την εξυπηρετηση που μας κανει αλλα ωσον αφορα την διατροφη του παιδιου μας υπευθυνες ειμαστε εμεις και μονο.
Κατα αυτον τον τροπο δεν θα ακυρωσετε την αξια και την χρησιμοτητα της θεσης της γιαγιας αλλα παρολα αυτα θα της δωσετε να καταλαβει οτι για εσας ειναι πολυ σημαντικο να ξερετε τι ακριβως τρωει το παιδι σας.
Συνεχιζοντας θα πρεπει να σας πω οτι πολυ σημαντικο επισης ειναι οχι μονο να μην εμπλεκονται τριτοι στην διατροφη του παιδιου σας αλλα και να εχετε γαλουχησει ετσι το παιδι σας απο μικρο ετσι ωστε να μην ειναι επιρεπες στις διαφορες διαφημισεις που προβαλονται στην τηλεοραση και εχουν ως σκοπο να κανουν ιδιαιτερα ελκυστικα αυτα τα προιοντα αλλα παραλληλα να ειναι και σε θεση να εχει εκεινο τον ελεγχο και την δυνατοτητα της σωστης διατροφικης επιλογης.
Αυτο θα το πετυχετε εαν απο την μικρη του ηλικια φροντισετε να εχει μια ιδιαιτερα καλη σχεση με το φαγητο χωρις να θεωρει το φαγητο εχθρο του κατι που αργοτερα οδηγει σε διαφορες διατροφικες διαταραχες ιδιαιτερα στην πολυ κρισιμη ηλικια της εφηβειας αλλα και να εχει μια γενικοτερη γνωση της αξιας της ισοροπημενης διατροφης ετσι θα μπορει να ειναι σε θεση να γνωριζει τι ειναι καλο και τι οχι για την διατροφη του.
Εμεις λοιπον ως μαμαδες θα πρεπει να φροντιζουμε το παιδι μας να εχει καθημερινα στο διαιτολογιο του τις εξης ομαδες τροφιμων:
  • 2-3 μεριδες γαλακτοκομικων πληρες σε λιπαρα καθως τα γαλακτοκομικα χαμηλα σε λιπαρα μπορει να εχουν λιγοτερες θερμιδες και λιπαρα αλλα εχουν και λιγοτερο ασβεστιο και θρεπτικη αξια κατι που δεν ειναι καλο για την αναπτυξη των παιδιων μας.
  • 5-6 μεριδες φρουτων και λαχανικων φρεσκων κατα προτιμηση
  • 1-2 φορες την εβδομαδα απαχα ψαρια τα οποια θα προμηθευσουν τα παιδια σας με τα πολυτιμα ω3 και ω6 λιπαρα οξεα.
  • 3-4 αβγα την εβδομαδα καθως μπορει τα αβγα να τα εχουμε παρεξηγησει ως τροφη λογω χοληστερινης παρολα αυτα παραμενουν μιας πρωτης ταξεως πρωτεινη ενω η αυξημένη χοληστερόλη του αυγού εξισορροπείται από τη σημαντική ποσότητα λεκιθίνης που περιέχει, η οποία αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα της αθηροσκλήρωσης. Επίσης, η χολίνη του κρόκου συμβάλλει στην αποβολή της επιπλέον χοληστερόλης από το συκώτι.
  • οσπρια προσθεστε τα στο εβδομαδιαιο διαιτολογιο των παιδιων 2-3 φορες την εβδομαδα.
Τελος ενας καλος οδηγος του τι πρεπει να δινουμε στα παιδια μας να τρωνε και καθε ποτε ειναι και η διατροφικη πυραμιδα:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου